środa, 6 sierpnia 2014

Pizza pszennootębowa

          Dzisiejszy przepis jest wywiązanie z obietnicy pourlopowej. Czyli...reasumując przepis na pizze z modyfikacjami i przewagą improwizacji ;-) Powstało wyjątkowo delikatne i pulchne ciacho, z którego szczerze byłam i jestem nadal dumna. Uwielbiam powiew świeżości jeśli chodzi przepisy, czasem może okazać się, że naprawdę drobne zmiany wnoszą naprawdę wiele. W każdym razie można z tym polemizować, i dyskutować z niedowiarkami, że coś niesprawdzonego zawsze ma sens. Jednak kto nie ryzykuje ten...nie je takich rarytasków i cudnych połączeń, które na pozór wydają się niemożliwe do współgrania łącznie ;-)

Składniki na spód pizzy:

  • ok.30g (1/3 kostki drożdży)
  • 2 łyżeczki miodu
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek z bazylią
  • 1 szklanka wody przegotowanej (ciepłej)
  • 0,5 szklanki otebów pszennych
  • ok.2 szklanki mąki pszennej ( ja dałam 2 szklanki, a potem dosypywałam w czasie wyrabiania ciasta)
  • płaska łyżeczka soli


Przygotowanie:
Wyrabiamy rozczyn, czyli drożdże rozrabiamy z połową objętości wody dodajemy miód i łyżkę mąki. Wszystko razem mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe mniejsce (ja przykrywam ściereczką dodatkowo).
Mąkę,otręby i sól wsypujemy do miski , mieszamy ze sobą. Do nich wlewamy wcześniej wyrośnięte drożdże i oliwę. Ciasto wyrabiamy podsypując mąką w razie potrzeby do momentu aż ciasto przestanie się lepić i składniki ładnie połączą się ze sobą (*ciasto wyrabiamy energicznie, można stosować metodę jak ja to określam wdzięcznie- boksem z drożdzami ;)
Gotowe, wyrobione ciasto rozwałkowujmy i układamy na przygotowanej (posmarowanej oliwą i posypanej mąką) blaszce do pizzy.
Kolejny krok polega na nałożeniu zechcianych dodatków, czyli co Wam w duszy gra, tudzież po prostu co jest dostępne w lodówce ;- )
U mnie było to :

  • salami ( 1 małe opakowanie)
  • 1 większa papryka czerwona
  • 1 mała cebula czerwona 
  • 1 mała cebula biała
  • 1 ząbek czosnku
  • kilka liści szpinaku
  • ser żółty (ok.7 plastrów poszatkowanych na drobne paski)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz