sobota, 6 grudnia 2014

Zdrowe burgery z kaszy jaglanej i warzyw

             Z racji Mikołajek postanowiłam sprezentować sobie ciekawą wersję burgerową ...pożywną i zdrową. Na pozór może się wydać, że samo określenie burger automatycznie wyklucza połączenie ze zdrowym posiłkiem, raczej kojarzy się z barem szybkiej obsługi. Jednak oczekiwany efekt staje się możliwy. Hmmm...jak to jest możliwe?...Po prostu trzeba zrobić wegeburgery z kaszy jaglanej ! Od dawna chciałam je zrobić jednak dzisiaj w końcu postanowiłam się na nie porwać, taki prezent dla mnie ;-) Dzięki przepisowi ze stronki Jadłonomia (razem z moimi wtrąceniami ;) udało mi się zaskoczyć samą siebie przecudnymi efektami ;-)


Składniki:
2 niepełne szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1 pokrojona w drobną kostkę czewona cebula
0,5 szklanki uprażonego sezamu
0,5 szklanki uprażonych ziaren słonecznika
2 szklanki startej marchewki
0,5 szklanki oleju
0,5 szklanki bułki tartej
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
1 jajko
sól, pieprz ziołowy, świeżo zmielony pieprz czarny, bazylia, kolendra


Przygotowanie:
Składniki mieszamy ręką do ich równomiernego połączenia. Kiedy powstanie lepka masa formujemy z niej okrągłe kotlety i układając na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lekko je spłaszczamy. Pieczemy przez ok.30 minut w 200 st. (w połowie czasu je obracając). Kotlety gotowe, reszta składników* należy do upodobań tudzież zasobności kuchennych szafek ;-)

  *Moja wersja: pomidor, żółta papryka, kiełki rzodkiewki :-)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz