niedziela, 5 kwietnia 2015

Drożdżowa baba wielkanocna

     
        Dużo radości, rodzinnego ciepełka, czasu spędzonego z najbliższymi, życzę wszystkim wesołych świąt i mokrego dyngusa ;-***
       Żeby tradycji świątecznej  stało się zadość...baba wielkanocna, tym inna niż zwykle u mnie goszcząca, bo nie piaskowa tylko drożdżowa ;-)

Składniki:
3 szklanki mąki
ok.20 g świeżych drożdży
6 żółtek
szczypta soli
pół szklanki cukru brązowego
pół kostki roztopionej margaryny


Przygotowanie:
Przygotowujemy rozczyn z drożdży ( pół szlaki mleka podgrzewamy i potem dodajemy drożdże i łyżkę mąki i cukru), czekamy do ich wyrośnięcia.
Gotowy już rozczyn dodajemy do reszty mąki. Dodajemy żółtka, sól i mleko, na końcu wystudzone rozpuszczone masło. Wyrabiamy ręcznie ciasto, aż składniki się połączą i zacznie ładnie odchodzić od ręki. Opcjonalnie dosypujemy odrobinę mąki i wyrabiamy ponownie, tylko wiadomo z umiarem ;-) Przykrywamy ciasto ściereczką i czekamy do wyrośnięcia.
Formę do ciasta smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Ja akurat mam formę silikonową więc u mnie pominęłam tą czynność. Ciasto nakładamy do 1/2 wysokości formy. Z reszty zrobiłam małe babeczki w formie do muffinek ;-)
Piec około 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 st.C .

*Oczywiście dzieło zwieńczyć można śnieżnobiałym lukrem, ja ten krok pominęłam :-)





2 komentarze: