wtorek, 3 marca 2015

Ciecierzyca z zieloną czubrycą i jarmużem

          Od dawna chciałam spróbować świeżego jarmużu. W końcu jak tylko pojawił się w pobliskim sklepie szybko wylądował w moim koszyku. Trochę zastanawiałam się w jakim wydaniu rozpocząć swoją zabawę z jarmużem...i jakoś z mojego dumania powstało połączenie go z cieciorką, pomidorami i bardzo aromatyczną zieloną czubrycą (która jest wersją domową, bo sama mieszam suszone zioła: cząber, oregano, kolendra,tymianek). Ciekawy smak jarmużu w takim wydaniu, polecam spróbować ;-)


Składniki:
200 g suchej (następnie ugotowanej ciecierzycy)
puszka krojonych pomidorów
3 łyżeczki zielonej czubrycy ( można kupić gotową, u mnie mieszanka ziół robiona przeze mnie)
1 średnia cebula
3-4 garści świeżego jarmużu
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Przygotowanie:
Ciecierzycę zalewamy wodą i odstawiamy, żeby namoczyła się przez noc. Następnie przepłukujemy i gotujemy do miękkości (ok.50 minut).
Na patelni podsmażamy na oliwie z oliwek zioła, kiedy zaczną pachnieć dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę. Kiedy cebula jest już miękka dodajemy ugotowaną ciecierzycę. Wszystko mieszamy i trzymamy chwilę na ogniu kolejno dodając pomidory z puszki. Następnie odcinamy twarde ogonki i dodajemy jarmuż, dodajemy odrobinę gałki muszkatołowej, dusimy go aż zmięknie. Przyprawiamy jeszcze wszystko pieprzem i solą do smaku. Gotowe ;-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz