piątek, 4 grudnia 2015

Bezglutenowa tarta ryżowa (z jabłkami)

       Mój szybki sposób na jesienne smaki, czyli bardzo prosta ryżowa tarta z jabłkiem i cynamonem, bez dodatku mąki, bezglutenowa.
Nie wiem jak Wy, ale ja przyznaję, że jestem totalnym miłośnikiem połączenia jabłka, cynamonu i ryżu...takim właśnie wyznaniem przywołałam smak zapiekanego ryżu z jabłkami z lat dzieciństwa. Pamiętam jak czekałam z niecierpliwością zaglądając do piekarnika i nieustannie dopytując się mamy "Czy to już?! Czy już jest gotowe?"- Wlepiając swoje oczy w żeliwną bryfannę...:)
Stworzyłam szybką perspektywę jest dla takich ukochanych niezapomnianych smaków, mam nadzieje, że też przemówi do reszty zwolenników takich niezapomnianych połączeń smakowych ;-)

Składniki:

  • 2 szklanki płatków ryżowych (błyskawicznych)
  • 2 łyżki otrębów żytnich (bezglutenowych)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 pokrojone w kostkę jabłko
  • cynamon (pół łyżeczki)
  • 1 szklanka mleka sojowego


Przygotowanie:
W misce mieszamy płatki ryżowe, cukier, otręby, rodzynki i cynamon.
Zagotowujemy mleko i zalewamy nim suche składniki (wcześniej przygotowane ;).
Następnie wkrajamy jabłko, na końcu dodajemy jajko i wszystko dokładnie mieszamy.
Tak przygotowaną masę wykładamy do formy do tarty (wyłożoną papierem do pieczenia, ale można równie dobrze piec bez papieru).
Pieczemy niecałe pół godziny w 190st.C (kiedy będzie chrupiaca z wierzchu) :-)
Odstawiamy do lekkiego podstudzenia, żeby masa się jeszcze nieco związała.
Podajemy opruszone kolejną porcją cynamonu i oczywiście filiżanką gorącej świeżo zmielonej kawy! ;-)



https://sklep.egmont.pl/ksiazki/literatura/p,moje-wypieki-wielki-powrot,11303.html 

Moje wypieki. Wielki powrót

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz