sobota, 26 lipca 2014

Tortilla pełnoziarnista z kurczakiem muśniętym nutką orientu i sosem szpinakowym


          Sobotni obiadek zaliczony. Tym razem z racji ostatniego jedzenia w podróży tortilli z MacDonald's podjęłam decyzję o zrobieniu swojej wesji. Oceńcie sami, jak mi to poszło. Pierwszy raz porwałam się na robienie własnych placków na tortillę inspirację znalazłam tutaj. Z moimi modyfikacjami wyszło tak:
Składniki na placki + przygotowanie:
  • 2,5 szklanki mąki pełnoziarnistej(zmieszanej z otrębami owsianymi, pszennymi i gryczanymi)
  • szczypta soli
  • 3 łyzki margaryny roślinnej
  • 3/4 szklanki zagotowanej wody
Do mąki dodajemy sól. Następnie dodajemy margarynę i rozcieramy ją z maką palcami. Dodać wrzącą wodę mieszając widelcem (żeby się nie poparzyć ;-), po 2 minutkach wyrobić ciasto i podzielić je na 10 kulek i odstawić na przynajmniej godzinkę.
Potem rozwałkowujemy ciasto i smażymy tak powstałe placki z obu stron bardzo krótko ( żeby nie stały się sztywne i twarde).

Składniki wędrujące do środka:)
  • 2 filety z kurczaka
  • 1 małą papryka czerwona
  • 1 biała cebula
  • 1 większy pomidor
  • mix sałat z roszponką
  • 1 marchewka
  • 2 ogórki
Sos:
  • garść szpinaku świeżego (z mojego ogródka, chwaląc się że udało mi się wyhodować ;-) 
  • mały jugurt naturalny
  • ząbek czosnku
Marynata do kurczka:
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 1 łyżka miodu
  • skórka strata z połowy z cytryny
Przygotownie:
Kurczaka kroimy w grubą kostkę lub paski, odstawiamy na ok. 30 minut.
W tym czasie kroimy warzywa w paski. * Ja obieraczką do warzyw tnę marchewkę, ogórki na paski ( tym samym omijam niepotrzebne nasiona). Taki mój ułatwiający patent ;-)
Smażymy kurczaka na rozgrzanej patelni.
Skladniki na sos blendujemy.
Tortillę smarujemy sosem szpinakowym, układamy odrobinę mixu sałat, następnie pokrojne warzywa, kurczaka i skrapiamy odrobiną sosu i szybko zawijamy ;-)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz